A blog célja:

Manapság egyre többet hallani a gördülő talpú cipőkről. Sokan esküdöznek, hogy mióta az egyik vagy másik nagyobb márka termékét hordják, azóta régi cipőjük már csak porosodik a lépcső alatt, míg mások keserű szájízzel tapasztalják, hogy nekik bizony nem jön be a gördülő talp. A nevem dr. Székely András, rezidens orvos vagyok, és ezzel a bloggal az a célom, hogy olvasóimnak bemutassam a gördülő talpú cipők világát, és közösen ismerjük meg a különféle márkák termékeit. Az oldalon cipőteszteket is olvashatnak a látogatók, továbbá boldog vagy épp boldogtalan tulajdonosok is megosztják velünk tapasztalatainkat.

Kapcsolat:

Várjuk észrevételeiteket, tapasztalataitokat, fényképeiteket:



Íratkozz fel hírfolyamunkra (RSS), hogy ne maradj le egy cikkről sem:


A blogot 2010.10.05 óta eddig ennyien olvasták:


Utolsó kommentek

  • brambika: doktor úr drága! hol vannak a a blogjának címadó gördülőcipő felettébb "hasznos és objektív" kriti... (2016.03.21. 22:24) iofit - a személyi asszisztens cipő
  • Toth K.: Walkmaxx magas szárú noi cipő Nagyon megtetszett, a színe, fekete,stb... NEM TUDTAM ELDÖNTENI, 3... (2016.03.21. 22:24) Közepes árfekvésű gördülőcipők
  • SuperG: Rövid a pántja, nem ér át a lábamon. (walkmaxx szandál). Reklamációra azt mondják, ez nem hiba ez ... (2016.03.21. 22:25) Felpróbáltam a Walkmaxx gördülőcipőt
  • brambika: Lassan ez a blog is megszűnik akkor..mert nem lesz mit kritizálni,és a menő versenytársak is szépe... (2014.08.27. 08:17) Megszűnt az Easytone.hu
  • brambika: Mi köze ennek a gördülő talpú cipőkhöz, de őszintén? ...bár legalább megtöri az unalmas 1 db végk... (2014.08.27. 08:17) A Hoover Gátnál jártam
  • Utolsó 20

Gördülőcipőt vásárolnál?

Partnereink:


 
  

Címkék:

2.0 (1) activeshoes (2) adidas (1) akció (3) amsterdam (6) anatómia (1) andy (1) ao mai (2) apomax (1) apple (1) asics (1) asszisztens (3) athen (3) avic (3) balance (1) baobao (3) batz (8) belgyógyász (3) bisztrai (2) björndal (2) blog (22) bolt (3) carlos (2) casual (2) changa (2) chapa (1) chung shi (19) cipő (2) cipőápolás (2) cipőteszt (29) crocs (3) crosscontrol (1) csizma (2) csőd (6) cuba (1) drága (1) drbatz (1) drshoes (3) easytone (13) egészség (1) egészséges (2) enerfit (1) enquist (35) facebook (4) fanaka (1) fila (3) fitbit (1) fitbitchargehr (1) fitflop (1) fitness (2) fitnessstep (3) fit for fun (1) focista (1) fodrász (1) fogyás (1) free (1) frion (1) fumba (1) futás (9) gehvital (2) gerincsérv (2) goldenblog (1) gördülőcipő (73) gravitydefyer (1) gyermek (2) gyógytornász (4) hamisítvány (25) hátfájás (3) háziorvos (2) heidi (1) hibás (1) htcgrip (1) interjú (12) iphone (1) irin (3) iwatch (1) jasper (1) játék (5) javítóklinika (1) jawbone (1) jog (1) jótékonyság (1) joya (35) joyssy (10) jupiter (1) karácsony (1) karlmüller (3) kínai (8) kisumu (5) klumpa (4) koncepció (3) koncert (1) kutatás (9) kvíz (4) láb (2) lábfájás (1) lap.hu (5) látogatás (2) lemax (1) lépéspontbudapest (1) linkajánló (4) lumboischialgia (1) magic (1) márkabemutató (14) maui (2) mbt (56) média (3) medicus (1) memo (7) memphis one (2) mezítláb (3) minőségi (1) nancy (4) newbalance (4) nike (6) nordicwalking (2) north (1) nővér (4) nubalance (3) nyár (1) nyereményjáték (12) okoscipő (1) olcsó (31) olvasó (8) orvos (4) ősz (1) őszi (6) outlet (1) panasz (10) papucs (9) patrick (4) per (2) placebo (1) protrusio (5) publikáció (8) radiológia (2) radius trainer (1) rák (1) reebok (18) reetone (2) reezig (1) remax (1) resistance runner (1) rio (1) rollingstore (3) rollstep (26) rss (1) runtone (2) ryn (60) ryncenter (4) rynoutlet (1) rynshop (24) s.sunny (5) scholl (7) sepatu (4) sérült (6) sérv (1) sétavan (1) setavan (3) shape ups (10) skechers (13) softy (2) srt (1) stadfor (1) starlit (6) startlap (5) statisztika (8) stepgym (4) stretchwalker (10) swissies (1) synshop (1) szandál (26) születésnap (1) talpbetét (1) talpvizsgálat (2) tanács (2) tavasz (2) tech (1) teleshop (5) téli (4) tenevis (1) texas (1) topshop (1) továbbképzés (1) tracker (6) traintone (2) tudomány (2) turkáló (1) twitter (1) ülőpárna (1) üzlet (15) venice (1) verlon (1) vibram (1) videó (1) waldlaufer (3) walkmaxx (8) web (2) web 2.0 (1) winnie (1) zigtech (2) Címkefelhő

2013.07.07. 23:07 dr. Székely András

Reebok ZigNano Ignite Trainer teszt

LAmaraton01.jpg

Nagyon régen nem vettem már futócipőt magamnak. Ez azért történt, mert egy jó ideje már nem futok. Utoljára 2000-ben futottam maratont, és azóta maximum 5-10 kilométeres futásokon vettem részt, de az elmúlt két évben ha sportról van szó, akkor egyedül a bicikli jött szóba. Viszont nemrég elhatároztam, hogy újra rendszeresen fogok futni, de ehhez szükségem volt egy új futócipőre is, mert a régieket már eladtam, vagy elajándékoztam. Mivel egy ideje  a gördülőcipőkkel foglalkozom, és egy ideje a mezítlábas futás illetve minimalista futás is érdekel, úgy gondoltam, hogy szakítok a hagyománnyal, és egy alacsony talpú, kevésbé párnázott cipőt veszek magamnak. Így esett a választásom egy Reebok ZigNano Ignite Trainer-re, amit nem itthon, hanem a szomszédos Ausztriában vásároltam 49,99 euróért.

Reebok_ZigNano01.jpg

Itthon még nem láttam ezt a modellt, sőt ezt az alacsony talpú ZigTech cipőt sem. Közel két évvel ezelőtt írtam a ReeZig technológiás Reebok cipőkről, amiket a mai napig látni az itthoni boltokban. Ez a Nano a ReeZig-hez hasonló, de attól sokkal alacsonyabb, stabilabb cipő. A talp ugyanaz a kinyomott fogkrémre hasonlító valami, ami vagy tetszik valakinek, mert forradalmian furcsának tartja, vagy pedig visszataszítónak tartja. Viszont ez az egész cipő lelke, és szerintem modernné teszi ezt a modellt. 

Reebok_ZigNano02.jpg

A cipő számomra elsőre szerelem volt. Amint beledugtam a lábam, és tettem néhány futólépést, tudtam, hogy ez a modell lesz az, amire régóta vágyom. A felső része könnyű, lábrasimuló, ésjól szellőzik. Az orrrész pont olyan kialakítású, ami az én lábamnak megfelelő. Alacsony talpának köszönhetően, tényleg "földinek" érzi magát az ember, és sokkal stabilabb benne az irányváltoztatás. Egy vékony futózoknival ideális kombináció. A cipőfűző megfelelő hosszúságú, oldalán a logó eléggé hivalkodó, a sarkán, hátul kis fényvisszaverőre van ráírva a ZigNano felirat. 

Reebok_ZigNano03.jpg

Ami a futást illeti, nem bántam meg a választást, és hogy ez a modell nincs tele különféle csillapítási technológiákkal. Daniel E. Lieberman kutatásaiból tudjuk, hogy mezítláb futni egészséges, de ha már az ember ragaszkodik a cipőben való futáshoz, jobb, ha azt minél alacsonyabb talpúban teszi. Lieberman a Harvardon tanít, de nem ezért hiszek neki, hanem mert a saját tapasztalatom is az ő állításának ad igazat. Ebben az alacsony talpú cipőben tényleg átalakul a futótechnikám, úgy, hogy nem a sarkammal érintem először a talajt, hanem próbálom (részben tudatosan, részben tudatomon kívül) minél egyenletesebb felületen eloszlatni a becsapódás súlyát azáltal, hogy vagy telitalppal érintem először a talajt, vagy az előlábammal (lábujjak, illetve mögöttük a kis párnácska). Megfigyeltem, hogy ha hosszabb távok során időnként erőltetem az úgynevezett "front foot striker" technikát, azaz amikor az előlábbal érek talajt először, akkor sokkal kevesebb energiabefektetéssel tudok futni, és a térdemet sem terhelem annyira. Kicsit ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor az ember aszfaltról hirtelen salakra vált. 

Reebok_ZigNano04.jpg

Ahogy a mellékelt ábra is mutatja, jó pár kilométert beletettem már ebbe a modellbe, egészen pontosan fél éve van már nálam, de eddig vártam a beszámolómmal. Idén ebben futottam a III. Rotary Maratont váltóban, ahol megfigyeltem, hogy még mindig nagyon sokan választják a magas, légtalpas technológiákkal felszerelt modelleket, holott azok épp, hogy a futó ellen dolgoznak, mert a természetestől teljesen eltérő mozgást erőszakolnak ki a futókból. Nem azt mondom, hogy csupán ebben az egy cipőben lehet az egészségeshez leginkább közelítő módon futni, mert a Nike már évek óta nyújt minimalista technológiával szerelt termékeket a Free vonalával, de szerintem ez egy jó választás. Sajnálatos, hogy itthon még nem elérhető (ismereteim szerint), de akinek van lehetősége eljutni Bécs előtt az egyik nagy outlet-be, ott ennyi pénzért hozzájuthat egy igazán jó futócipőhöz. Nem gondolnám, hogy a vékonyabb talp miatt rövidebb lenne ennek a cipőnek az élettartama, mint a magasabb társainak, hiszen az összes futócipőn hasonló vastagságú a kopó réteg, illetve a legtöbb komoly futó adott kilométer után úgy is cseréli cipőjét saját egészsége érdekében. 

Reebok_ZigNano05.jpg

Aki az Ignite Trainer fovábbfejlesztett változata érdekel, annak figyelmébe ajánlom ezt az oldalt

Szólj hozzá!

Címkék: futás reebok zigtech


A bejegyzés trackback címe:

https://gordulocipo.blog.hu/api/trackback/id/tr15395302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása